Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Jedzte tak, aby ste nedali baktériám šancu

Na trhu existuje mnoho produktov, ktoré majú naše telo chrániť pred baktériami, vírusmi a vznikom rôznych chorôb. Vedeli ste však, že svoje telo môžete úspešne ochrániť aj pomocou vhodnej stravy? Základom je to, aby ste pracovali na podpore svojho imunitného systému. Ten je totiž najväčším bojovníkom so všetkým, čo v našom tele nemá čo robiť.
 
ořechy

  • Jedzte potraviny, ktoré obsahujú vysoký podiel vlákniny. To, čo sa odohráva v našom tráviacom systéme, konkrétne v črevách, totiž úzko súvisí s našou imunitou. Navyše, mnohé z baktérií vznikajú práve na tomto mieste v našom tele. Vláknina sa stará o to, aby všetko, čo do svojho tela odstaneme, bolo správne strávené. Mohli by sme ju označiť za čističku našich čriev. Preto konzumujte dostatok celozrnného pečiva a cestovín. Vysoký obsah vlákniny nájdete aj v jablkách a citrusových plodoch, ale taktiež v zemiakoch, alebo bylinke, čakanke obyčajnej.

obilniny

  • Ďalším bojovníkom s baktériami je vitamín D. Je všeobecne známe, že jeho hlavnú časť získavame zo slnka. Na kritické hodnoty, sa preto dostáva počas zimy, kedy nie sme na slnku koľko, koľko by sme mali byť. Nie je teda zlé siahnuť aj po výživových doplnkoch s jeho obsahom, nájdete ho však aj v niektorých potravinách, asi najlepším zdrojom sú ryby a morské plody.
  • Nezabúdajte ani na dostatočný príjem železa. Ak ho nemáme v tele dosť, trpí naša krv. Zhoršená kvalita tejto červenej tekutiny priamo vplýva na našu obranyschopnosť. Železo nájdete vo všetkej zelenej, listovej zelenine. Extra vysoké dávky obsahuje napríklad špenát. Ďalším dobrým zdrojom sú orechy a semená.
  • Céčko je vitamín, ktorý sa v našom organizme stará o kvantum vecí. Jednou z nich je práve imunita a schopnosť organizmu bojovať s  baktériami. Nemusíte sa napchávať len citrusovými plodmi. Napríklad taká šošovica obsahuje rovnako veľa céčka. Dobrým zdrojom je v podstate všetka čerstvá zelenina a ovocie.

Jedzte tak, aby ste nedali baktériám šancu
3 (60%)1